BF stævne 2016

BF Stævne, er betegnelsen for Beredskabsforbundets Landsstævne som afholdes hvert andet år, hvor frivillige fra landets redningsberedskaber, dyster i forskellige discipliner indenfor det Danske Redningsberedskabs tjenestegrene.

Klik på overskrifterne herunder for at læse mere..

Velkommen til BF stævne 2016

Kære frivillige og ungdomsbrandkorps. Det føles som om vi lige har været til stævne i Ringkøbing, men tiden flyver af sted, og september 2014 er jo dog alligevel over et år siden. Nu er det så tid til info om BF Stævnet i weekenden d. 9-11. september 2016 i Næstved. Så er det ikke allerede gjort, så skynd Jer at få sat kryds i kalenderen.

Der skal lyde en stor tak til Ringkøbing, hvor der er blevet lagt meget arbejde og planlægning i deres vellykkede stævne. Nu er det vores tur til at overtage stafetten som værtsby, og håber at mindst ligeså mange frivillige og ungdomskorps vil bakke op om, og deltage i stævnet 2016.

D. 1. april 2015 blev Midt- og Sydsjællands Brand & Redning en realitet, med sammenlægning af beredskaberne i Faxe, Næstved, Ringsted og Vordingborg kommuner. Selv om vi er blevet en ny og stor enhed, er vores frivillige fortsat placeret i lokalområderne, på deres respektive stationer i henholdsvis Faxe, Næstved og Ringsted. På sigt er målsætningen, at vi også får oprettet en frivillig styrke i Vordingborg. Af ungdomsbrandkorps er der i skrivende stund et, som er tilknyttet station Næstved.

Selv om sammenlægningen har fyldt, og stadig fylder meget i hverdagen, har vi siden sidste stævne været i fuld gang med planlægningen, og vil her med stævne info løfte sløret for hvad vi har brugt tiden på, og vil gøre for at give alle en god oplevelse med hjem.

Som noget nyt, vil der ikke udkomme stævneaviser som vi kender det fra tidligere, men derimod vil alt information være tilgængelig her på vores hjemmeside. Siden bliver løbende opdateret, for hver gang vi har noget nyt at byde på.

Vi er klar, og glæder os rigtig meget til at byde Jer velkommen. Rigtig god læselyst, og del gerne budskabet ud til alle kollegaerne rundt om i landet. Vi kender jo indbyrdes de beredskaber der normalt deltager, og for at sætte prikken over i´et, ville det være super perfekt hvis vi kunne få flere med, til at blive en del af vores sociale fællesskab. Jo flere deltagere vi er, jo sjovere bliver det, og det mere vil der være at konkurrere om.

Vi ses til endnu en fornøjelig og festlig weekend.

Morten Sommerstedt Christensen
Beredskabsinspektør og områdeleder
Midt- og Sydsjællands Brand & Redning

 

 

 

 

 

Velkommen fra Beredskabskommissionen.

I en tid, hvor redningsberedskaberne samles i større enheder er det vigtigt, at vi fastholder beredskabets store styrke, nemlig den lokale forankring. I Midt- og Sydsjællands Brand og Redning har vi siden starten derfor haft fokus på, hvordan vi sikrer de frivillige en rolle i vores nye organisation.

 

Det er vigtigt, at vi har et skarpt beredskab, der hver eneste dag er med til at yde en prisværdig indsats for samfundet. Og jeg ved, at I alle sammen knokler for at holde jer opdaterede, så I kan yde netop den indsats, der er brug for. Og den professionalisme I lægger for dagen i jeres daglige virke, vil I også kunne opleve på årets beredskabsstævne.

 

Jeg håber, at I får et rigtigt godt stævne, hvor I både skal konkurrere, men hvor der også bliver god tid til at have det hyggeligt med hinanden. Det sammenhold som stævnet dermed skaber, er med til, at I styrker hinanden og dermed også styrker redningsberedskabet i Danmark.

 

Rigtig god fornøjelse og godt stævne.

 

Med venlig hilsen Henrik Hvidesten

Formand Beredskabskommissionen og Borgmester i Ringsted.

 

 

 

Velkommen til Næstved.

Nu skal man jo gøre alt for at undgå uheld og ulykker – men HVIS uheldet skulle være ude, så kunne jeg tage mig selv i at håbe, at det måtte ske i weekenden den 9. - 11. september 2016, hvor vi har alle jer frivillige i Redningsberedskabet på besøg her i Næstved. I er jo en uundværlig del af det, der gør Danmark til et trygt og sikkert sted at bo. Nu skal I så bo i Næstved i en weekend. Og I skal være så hjerteligt velkomne!

 

I skal dyste mod hinanden og på bedste vis demonstrere jeres færdigheder i de forskellige arbejdsområder i redningsberedskabet. Ja, I får travlt med konkurrencer og jeg er sikker på, at I også får en masse hyggeligt samvær. Jeg håber, at tiden også tillader, at I stikker hovederne ned i vores hyggelige midtby og at I får lyst til at vende tilbage for måske at dyppe tæerne i bølgerne ved Karrebæksminde eller få andre gode oplevelser her i vores dejlige kommune. Jeg vil gerne ønske både arrangører og deltagere en brandgod weekend.

 

Carsten Rasmussen

Borgmester Næstved Kommune

 

 

 

 

Tilmelding

HER kan du tilmelde dig til BF Stævnet 2016

Stævnereglement

Her finder du stævnereglementet

Stævne området

Her finder du tegninger over:

Kom godt til frem til stævnet

Lokaliteter og rammer for stævnet

Konkurrenceområdet

Campingområdet

Indkvartering og registrering

 

 

Området

 

 

Konkurrenceområdet

 

 

 

Campingområdet

Indkvartering

Når man ankommer til BF Stævne 2016 skal man registreres i sekretariatet som befinder sig i hall´en på Næstved Gymnasium, Nygårdsvej 43, 4700 Næstved. Her vil man efter registreringen få anvist sin overnatningsfacilitet på gymnasiet eller på den overfor liggende Sjølundsskolen. Både gymnasiet og Sjølundsskolen ligger lige op ad stævne-området.

Hvis man ønsker overnatning i camp-området vil dette særskilt blive anvist. Camp-området ligger bag Næstved svømmehal på Nygårdsvej 100, godt 660 meter fra stævne-området.

 

Stævnefest lørdag aften:

Lørdag aften afholdes den traditionelle stævnefest hvor der serveres en tre retters menu med topunderholdning af forskellig karakter. Rammen er Næstved Multiarena, 100 meter vest for stævne-området.

Særligt for ungdomsdeltagerne er der planlagt et specielt arrangement når spisningen er overstået i Multiarenaen. Læs mere under punktet ”Ungdomsbrandkorps”.

 

Alternativ overnatning:

Ønsker man som gæst eller stævnedeltager anden overnatningsmulighed ved BF Stævne 2016, kan man ved at henvende sig med reference til ”BF Stævne 2016”, få overnatning til speciel fordelagtig pris på:

Hotel Kirstine, Købmagergade 20, 4700 Næstved – tlf. 55774700

info@hotelkirstine.dk - hotelkirstine.dk. Afstanden til stævne-området er herfra på 1.1 km.

 

Anden overnatningsmulighed:

Næstved Vandrehjem, Præstøvej 65, 4700 Næstved – tlf. 55722091

naestved@danhostel.dk - danhostelnaestved.dk. Afstanden til stævne-området er herfra på 700 meter.

 

Praktisk:

Bliver man i tvivl om hvor du skal hen og hvor tingene sker, så skal man bare følge skiltningen. Vi har taget højde for at følge jer godt på vej hele weekenden, hvor end man er. Er man ryger er der specielle rygeområder – følg skiltningen. Vær aktivt med til at holde pænt og rent, og gør stævnet til en god oplevelse for alle! Brug askebægrene når man har røget. Smid affald i skraldespandene. Er man i tvivl om noget kan man altid henvende sig til en af de mange hjælpere ved BF Stævne 2016, som vil være tydeligt markeret.

Andet:

Ud over kantineområdet hvor der spises, er vores hyggelige stævne-café åben fredag og lørdag. Her er der mulighed for at købe øl, vand, chips m.v., til sædvanligt favorable priser. Musikken vil også være tændt.

 

Sekretariat:

Har døgnåbent. Nærmere information om kontakt til sekretariat kommer.

 

 

Stævnefest lørdag

Lørdag aften afholdes den traditionelle stævnefest hvor der serveres en tre retters menu med topunderholdning af forskellig karakter. Rammen er Næstved Multiarena, 100 meter vest for stævne-området.

Forplejning

Aftensmad fredag, og morgenmaden lørdag og søndag er at forefinde i gymnasiets kantine. Er man i tvivl om hvor den dejlige madduft kommer fra! – spørg sekretariatet.

Frokosten om lørdagen spises i Stævnecaféen på stævne-området, hvor du i hyggelige omgivelser under telt, kan indtage måltidet.

 

Køb af menu fredag aften.

Når man kommer langvejs fra, og ikke har lyst til at tænke over aftensmaden fredag aften, vil der være mulighed for at bestille en menu bestående af 200 g grillbøf, kold kartoffelsalat, ovnstegte kartofler, flute, blandet salat.

Pris pr. deltager: kr. 100,- incl. 1 øl eller vand. Er man frisk på selv at grille bøffen, er man velkommen til det. Der vil selvfølgelig også stå hjælpere klar, så man ikke skal vente for længe på sin mad. Spise og drikkebilletter bliver udleveret ved registrering i sekretariatet. Dette vil kunne bestilles sammen med forhåndstilmeldinger.

 

Køb af madpakke til hjemturen

Det er muligt i tilmeldingen, at bestille madpakker til hjemturen søndag, bestående af 4 halve håndmadder inkl. en vand til kun kr. 50.

 

 

Ungdomsbrandkorps

Efter spisningen til stævnefesten lørdag aften, er der arrangeret fest for ungdomsbrandkorps i et særskilt lokale. Det lokale SSP, Næstved ungdomsskole og Natteravnene, vil velvilligt være til stede under festen, og medvirke til en god og festlig aften for alle de unge gæster, herunder med aktiviteter.

 

For at deltage med Ungdomsbrandkorps, skal man ikke tænke på deltagergebyr, da dette bliver betalt fra anden side. Så det er blot at få tilmeldt sig, og få en god, sjov og inspirerende oplevelse hele weekenden, med andre ungdomskorps.

 

Af hensyn til alkoholpolitik, vil deltagerne fra ungdomskorps få udleveret armbånd ved registrering i sekretariatet.. Disse armbånd skal bæres hele weekenden, og er adgangstegn til alt deltagelse i stævnet, festmiddag, og efterfølgende egen fest. Dette er samtidig en markering af, at de ikke kan få udskænket / må indtage alkohol. Bæres armbåndet ikke, er man udeladt fra stævnet.

Er man modig og har lysten til det, så er der på Næstved Gymnasium en klatrevæg, som der vil være rig mulighed for at prøve. Klatreklubben stiller professionelle instruktører til rådighed, så sikkerheden er i top.

 

Program

 

Fredag d. 9/9

 

Kl. 16:00-22:00              Modtagelse og indkvartering

Kl. 16:00-22:30              Spisning af bestilt menu (grillbøffer m/tilbehør)

Kl. 16:00-01:00              Stævnecafe er åben

Kl. 19:30-22:00              Dommermøde

 

 

Lørdag d. 10/9

 

Kl. 06:30-08:00 Morgenmad

Kl. 08:00-08:30 Holdlederinstruktion på stævnepladsen

Kl. 08:30-08:45 Deltagerne tager opstilling på paradepladsen

Kl. 08:45-09:00 Faneindmarch

Kl. 09:00-09:20 Velkomst, stævnet åbnes

Kl. 09:30-17:30 Konkurrencerne afvikles

Kl. 11:00-13:30 Frokostbuffet

Kl. 18:30-19:00 Ankomst til stævnefest

Kl. 19:00-02:00 Stævnefest

Kl. 21:30-01:00 Ungdomskorps går til egen fest efter spisning

 

 

Søndag d. 11/9

 

Kl. 07:30-09:30 Morgenmad

Kl. 09:45-10:00 Deltagerne tager opstilling på paradepladsen

Kl. 10:00-10:45 Præmieoverrækkelse

Kl. 10:45-11:00 Faneudmarch

Kl. 11:00 Stævnet afsluttes

 

Generelt

 

Alkoholpolitik

Personer i uniform, indtager ikke alkohol på stævnepladsen eller på konkurrencepladsen (Stævnecaféen undtaget). Personer der møder til konkurrence i beruset tilstand, kan bortvises.

Spørgsmål og svar

Her finder du spørgsmål og svar

Her finder du kontaktoplysninger

Officiel kontakt til Stævnebyen er:

 

Morten Sommerstedt Christensen

Beredskabsinspektør og områdeleder

Midt- og Sydsjællands Brand & Redning

Manøvej 25

4700 Næstved.

Tlf: 55787800

Email: msbr@msbr.dk

Web: www.msbr.dk

 

Designed by Synergi Reklamebureau Webbureau