BF stævne 2016

BF Stævne, er betegnelsen for Beredskabsforbundets Landsstævne som afholdes hvert andet år, hvor frivillige fra landets redningsberedskaber, dyster i forskellige discipliner indenfor det Danske Redningsberedskabs tjenestegrene.

Klik på overskrifterne herunder for at læse mere..

Velkommen til BF stævne 2016

Kære frivillige og ungdomsbrandkorps. Det føles som om vi lige har været til stævne i Ringkøbing, men tiden flyver af sted, og september 2014 er jo dog alligevel over et år siden. Nu er det så tid til info om BF Stævnet i weekenden d. 9-11. september 2016 i Næstved. Så er det ikke allerede gjort, så skynd Jer at få sat kryds i kalenderen.

Der skal lyde en stor tak til Ringkøbing, hvor der er blevet lagt meget arbejde og planlægning i deres vellykkede stævne. Nu er det vores tur til at overtage stafetten som værtsby, og håber at mindst ligeså mange frivillige og ungdomskorps vil bakke op om, og deltage i stævnet 2016.

D. 1. april 2015 blev Midt- og Sydsjællands Brand & Redning en realitet, med sammenlægning af beredskaberne i Faxe, Næstved, Ringsted og Vordingborg kommuner. Selv om vi er blevet en ny og stor enhed, er vores frivillige fortsat placeret i lokalområderne, på deres respektive stationer i henholdsvis Faxe, Næstved og Ringsted. På sigt er målsætningen, at vi også får oprettet en frivillig styrke i Vordingborg. Af ungdomsbrandkorps er der i skrivende stund et, som er tilknyttet station Næstved.

Selv om sammenlægningen har fyldt, og stadig fylder meget i hverdagen, har vi siden sidste stævne været i fuld gang med planlægningen, og vil her med stævne info løfte sløret for hvad vi har brugt tiden på, og vil gøre for at give alle en god oplevelse med hjem.

Som noget nyt, vil der ikke udkomme stævneaviser som vi kender det fra tidligere, men derimod vil alt information være tilgængelig her på vores hjemmeside. Siden bliver løbende opdateret, for hver gang vi har noget nyt at byde på.

Vi er klar, og glæder os rigtig meget til at byde Jer velkommen. Rigtig god læselyst, og del gerne budskabet ud til alle kollegaerne rundt om i landet. Vi kender jo indbyrdes de beredskaber der normalt deltager, og for at sætte prikken over i´et, ville det være super perfekt hvis vi kunne få flere med, til at blive en del af vores sociale fællesskab. Jo flere deltagere vi er, jo sjovere bliver det, og det mere vil der være at konkurrere om.

Vi ses til endnu en fornøjelig og festlig weekend.

Morten Sommerstedt Christensen
Beredskabsinspektør og områdeleder
Midt- og Sydsjællands Brand & Redning

 

 

 

 

 

Velkommen fra Beredskabskommissionen.

I en tid, hvor redningsberedskaberne samles i større enheder er det vigtigt, at vi fastholder beredskabets store styrke, nemlig den lokale forankring. I Midt- og Sydsjællands Brand og Redning har vi siden starten derfor haft fokus på, hvordan vi sikrer de frivillige en rolle i vores nye organisation.

 

Det er vigtigt, at vi har et skarpt beredskab, der hver eneste dag er med til at yde en prisværdig indsats for samfundet. Og jeg ved, at I alle sammen knokler for at holde jer opdaterede, så I kan yde netop den indsats, der er brug for. Og den professionalisme I lægger for dagen i jeres daglige virke, vil I også kunne opleve på årets beredskabsstævne.

 

Jeg håber, at I får et rigtigt godt stævne, hvor I både skal konkurrere, men hvor der også bliver god tid til at have det hyggeligt med hinanden. Det sammenhold som stævnet dermed skaber, er med til, at I styrker hinanden og dermed også styrker redningsberedskabet i Danmark.

 

Rigtig god fornøjelse og godt stævne.

 

Med venlig hilsen Henrik Hvidesten

Formand Beredskabskommissionen og Borgmester i Ringsted.

 

 

 

Velkommen til Næstved.

Nu skal man jo gøre alt for at undgå uheld og ulykker – men HVIS uheldet skulle være ude, så kunne jeg tage mig selv i at håbe, at det måtte ske i weekenden den 9. - 11. september 2016, hvor vi har alle jer frivillige i Redningsberedskabet på besøg her i Næstved. I er jo en uundværlig del af det, der gør Danmark til et trygt og sikkert sted at bo. Nu skal I så bo i Næstved i en weekend. Og I skal være så hjerteligt velkomne!

 

I skal dyste mod hinanden og på bedste vis demonstrere jeres færdigheder i de forskellige arbejdsområder i redningsberedskabet. Ja, I får travlt med konkurrencer og jeg er sikker på, at I også får en masse hyggeligt samvær. Jeg håber, at tiden også tillader, at I stikker hovederne ned i vores hyggelige midtby og at I får lyst til at vende tilbage for måske at dyppe tæerne i bølgerne ved Karrebæksminde eller få andre gode oplevelser her i vores dejlige kommune. Jeg vil gerne ønske både arrangører og deltagere en brandgod weekend.

 

Carsten Rasmussen

Borgmester Næstved Kommune

 

 

 

 

Tilmelding

Så er der åbent for endelig tilmelding til Beredskabsstævnet 2016. Tilmeldingsfrist og betaling skal ske senest mandag d. 15. august 2016 kl. 12.00.

Selv om den oprindelige tilmeldingsfrist er passeret, kan man stadig nå det. Så er man ikke tilmeldt endnu, er det blot at skynde sig at få udfyldt blanketten, tryk send og man er automatisk med. Snyd ikke jer selv for en hyggelig og spændende weekend, i fagligt og festligt lag.

Tilmeldingsblanketten er revideret pr. 7. juli til endelig tilmelding, og man er først endeligt tilmeldt når den reviderede udgave er udfyldt og sendt.

Generel og praktisk information

Her finder du al den praktiske information om stævneområdet, indkvartering, stævnefest, forplejning, program, generelt og kontaktoplysninger.

Konkurrencer, reglementer, spørgsmål/svar m.v.

Her finder du alt om konkurrencer, stævnereglement, stævne ledelse og dommere, spørgsmål og svar, holdinddelinger og resultater.

OBS: Der ligger allerede en bemærkning under ”Resultater”.

Ungdomsbrandkorps

Efter spisningen til stævnefesten lørdag aften, er der arrangeret fest for ungdomsbrandkorps i et særskilt lokale. Anton og Simon underholder med discorytmer. Det lokale SSP, Næstved ungdomsskole og Natteravnene, vil velvilligt være til stede under festen, og medvirke til en god og festlig aften for alle de unge gæster, herunder med aktiviteter.

For at deltage med Ungdomsbrandkorps, skal man ikke tænke på deltagergebyr, da dette bliver betalt fra anden side. Så det er blot at få tilmeldt sig, og få en god, sjov og inspirerende oplevelse hele weekenden, med andre ungdomskorps.

Dog er grillmenu fredag aften til kr. 100,- pr. person, og madpakker til hjemturen til kr. 50,- pr. person, for egen betaling. Betalingsoplysninger til dette, skal anføres i tilmeldingsblanketten for endelig tilmelding.

Af hensyn til alkoholpolitik, vil deltagerne fra ungdomskorps få udleveret armbånd ved registrering i sekretariatet. Disse armbånd skal bæres hele weekenden, og er adgangstegn til alt deltagelse i stævnet, festmiddag, og efterfølgende egen fest. Dette er samtidig en markering af, at de ikke kan få udskænket / må indtage alkohol. Bæres armbåndet ikke, er man udeladt fra stævnet.

Er man modig og har lysten til det, så er der på Næstved Gymnasium en klatrevæg, som der vil være rig mulighed for at prøve. Klatreklubben stiller professionelle instruktører til rådighed, så sikkerheden er i top. Desværre har klatreklubben meldt afbud. Til gengæld har man så mulighed for at prøve at køre på Segways.

I tidsrummet fra kl. 12.00 til kl. 16.00 om lørdagen, er der i hallen på gymnasiet samt på konkurrencepladsen, mulighed for at prøve parkour.

Sponsorere

Tak til alle 31 sponsorere der er med til at gøre BF Stævne 2016 til noget helt specielt:

    

 

 

  

    

   

    

 

 

 

 

 

Designed by Synergi Reklamebureau Webbureau